درآمد ماهیانه صرافی چقدر است؟

درآمد ماهیانه صرافی چقدر است؟ بررسی 12 منبع درآمد

صرافی به شکل خالص یک سیستم بسته و خودکفا است که بر اساس سیستم ECN (شبکه ارتباط الکترونیکی) کار می‌کند و از سطح نقدینگی خوبی برخوردار است. اگر دستورات معاملاتی برای اجرا به تامین‌کنندگان نقدینگی خارجی (مانند سایر صرافی‌ها) ارسال ‌شود، ما در مورد مدل کارگزاری (پردازش مستقیم) صحبت می‌کنیم.

اکثر پلتفرم‌های معاملاتی بسته به وضعیت فعلی، حجم سفارشات و سایر عوامل، این مدل ها را ترکیب می‌کنند. مدلی که توسط آن یک سفارش اجرا می‌شود می‌تواند میزان درآمد صرافی رمزارز را نیز تعیین کند.

نتیجه گیری اصلی که می‌توانید از مجموع این مقاله بگیرید، این است که: صرافی به کاربران فعالی نیاز دارد که چرخه درآمدی بالایی ایجاد کنند.

اما حال بیایید با ذکر جزییات و موارد پشت پرده بفهمیم که درآمد ماهیانه صرافی‌ها چقدر است و از کجاست؟

درامد ماهیانه صرافی ارز دیجیتال از کجاست؟

همانطور که برای فارکسی‌ها جالب است که درآمد بروکر فارکس از کجاست؟، برای تریدرهای ارزدیجیتال نیز جالب است که بدانند درآمد ماهیانه صرافی از کجاست؟

تجارت در بازار فارکس در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای محبوب شده است، به طوری که میلیون‌ها نفر روزانه در این بازار به معامله جفت ارزهای مختلف می‌پردازند. کارگزاران فارکس واسطه بین معامله‌گران و بازار فارکس هستند و دسترسی به پلتفرم‌های معاملاتی، ابزارهای تحلیلی و سایر منابع لازم برای تجارت موفق را فراهم می‌کنند.

در ادامه به معرفی 12 منابع درآمد ماهیانه صرافی‌ها خواهیم پرداخت:

کمیسیون معاملات

درآمد ماهیانه اصلی صرافی‌های ارزهای دیجیتال از کمیسیون‌های معاملاتی در تراکنش‌های انجام‌شده توسط مشتریان حاصل می‌شود. از آنجایی که یک معامله شامل بسته شدن همزمان دو سفارش متقابل (یکی برای فروش و دیگری برای خرید) است، صرافی مجموعاً از سفارش فروشنده و پورسانت سفارش خریدار، 2 کمیسیون دریافت می‌کند. اما در صورت ارسال سفارش برای اجرای خارجی، صرافی فقط از یک طرف معامله پورسانت می‌گیرد.

پس بیش از هر چیز به کاربر فعال نیاز است. معیاری مانند تعداد کاربران فعال یاAU ، در ارزیابی روشی برای کسب درآمد یک صرافی رمزنگاری بسیار مهم است.

هزینه لیست کردن توکن‌های جدید

برای پروژه های کریپتو، فهرست شدن در یک بازار بزرگ در درجه اول به معنای دسترسی به سرمایه‌گذاران و نقدینگی است. پس از اضافه شدن به لیست صرافی های بزرگ رمزنگاری، قیمت چنین سکه هایی معمولاً سر به فلک می کشد.

صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال می‌توانند از ۲ میلیون دلار تا ۵ میلیون دلار برای اضافه کردن یک ارز دیجیتال به فهرست ارزهای دیجیتال قابل مبادله خود هزینه کنند. در یکی از کنفرانس‌های TechCrunch، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، صرافی‌ها را متهم کرد که قیمت‌های فهرست بالاتری را تا 10 تا 15 میلیون دلار دریافت می‌کنند.

اما در اصل، هیچ قیمت فهرستی از پیش تعیین‌شده وجود ندارد: هر پروژه دارای برچسب پولی جداگانه است و مجموعه خدماتی که پروژه‌ها برای ثبت فهرست باید سفارش دهند، از صرافی به صرافی متفاوت است.

میانگین مبلغ معامله هر کاربر

یک عامل مهم دیگر در میزان درآمد ماهیانه صرافی، میانگین مبلغ معامله شده توسط هر کاربر است. منطقی است که هر چه این مبلغ بیشتر باشد، کمیسیون دریافتی توسط صرافی بالاتر است. با این حال، تنها چیزی که اهمیت دارد، حجم تراکنش‌های کاربران فعال واقعی است، نه حجم کل معاملات در صرافی، که می‌تواند توسط ربات‌های معاملاتی تا 70 درصد یا بیشتر ایجاد شود.

معاملات فرابورس

یک بازار مجزا (معاملات فرابورس) متشکل از سرمایه‌گذاران نهادی که سفارشات زیادی برای خرید یا فروش ارزهای رمزنگاری شده می‌دهند منبع دیگری از درآمد صرافی رمزارز است. معاملات فرابورس هم در میان سرمایه‌گذاران نهادی و مدیران دارایی‌های بزرگ و هم در میان ماینرها مورد تقاضا است. معمولاً حداقل اندازه سفارش در بازارهای فرابورس وجود دارد و گاهی اوقات به صدها هزار دلار می رسد.

لذا صرافی‌های کریپتو ترجیح دادند که سرمایه‌گذاران خرد را از سرمایه‌گذاران نهادی جدا کنند، زیرا بازیکنان بزرگ، سفارش‌هایی به ارزش میلیون‌ها دلار می‌توانند به طور چشمگیری بر روند معاملات تأثیر بگذارند و قیمت یک ارز دیجیتال را بالا یا پایین کنند. علاوه بر این، معاملات فرابورس شامل خدمات سفارشی و محرمانه‌تری است.

کارمزد واریز و برداشت

در اکثر صرافی‌ها و حتی بروکرهای فارکس، کاربران هزینه‌های برداشت وجه را نیز پرداخت می‌کنند و در برخی حتی گاهاً کارمزد واریز نیز لحاظ می‌شود. میزان این کارمزدها به عواملی همچون: نوع دارایی، میزان وجوه و روش انتقال، بستگی دارد.

معاملات اهرمی

در دسترس بودن گزینه معاملاتی مارجین در صرافی به این معنی است که این پلتفرم اهرم معاملاتی را در اختیار مشتری قرار می‌دهد که در واقع یک وام در درصد معینی از معاملات کاربر است. مشتریان نه تنها با پول متعلق به صرافی، بلکه با وجوه سایر مشتریانی که در اختیار پلتفرم معاملاتی هستند نیز قابلیت دریافت اعتبار با عنوان لوریج دارند. کارمزد تامین لوریج، طبق نرخ‌های تعیین شده تعیین می‌شود.

نشانه‌گذاری قیمت خرید و فروش

در هر پلتفرم گزارش قیمت به دو صورت ممکن است: نشان دادن قیمت‌های آربیتراژ (که احتمالاً باعث سردرگمی مشتریان می شود) یا حذف آنها. فیلترهای نشانه‌گذاری تعبیه شده در جمع کننده، حالت خودکار را برای انجام گزینه دوم فعال می کنند.

این جزء قیمت‌های پیشنهادی یا درخواستی را بسته به هر موقعیت خاص به گونه‌ای تنظیم می‌کند که اسپرد یا صفر یا برابر با مقدار مشخص شده باشد. تفاوت بین قیمت‌های اصلی و قیمت‌هایی که توسط فیلتر نشانه‌گذاری پردازش می‌شوند، می‌تواند منبع درآمد اضافی برای تبادل ارز دیجیتال در صرافی باشد.

سود وجوه استقراضی

از سوی دیگر صرافی‌ها با وام دادن به معامله‌گران مارجین، کسب سود و کارمزد انحلال زمانی که مارجین از دست می‌روند، درآمد کسب می‌کنند.

آن‌ها همچنین از حساب‌های Earn که به پلتفرم‌های استقراض وام نیز معروف است، پول خوبی به دست می‌آورند، که در آن به صاحبان کریپتو نرخ‌های بهره بسیار بالا داده می‌شود تا وجوهی را که صرافی‌ها و شرکت‌های وام‌دهنده مستقل، با نرخ‌های بالا وام می‌دهند، قفل کنند.

معاملات آتی و مشتقات

یک صرافی می‌تواند مجموعه گسترده‌ای از ابزارهای پیشرفته مانند معاملات آتی و مشتقات مبتنی بر ارزهای دیجیتال را به مشتریان خود ارائه دهد.

بازارسازی Market Maker

گری جنسلر رئیسSEC، صرافی‌های صنعت کریپتو را به برخی از شیوه‌های مشکوک به ویژه بازارسازی علیه مشتریان و سفارش‌های تجاری پیشرو، متهم کرده است.

جنسلر اخیراً شهادت داده است که: صرافی‌ها اغلب علیه مشتریان خود معامله می‌کنند زیرا آنها در برابر مشتریان خود بازارسازی (مارکت میکری) می‌کنند.

توکن‌ها

برخی از صرافی‌ها توکن‌های مبادله‌ای خود را دارند که در صورت استفاده از آنها برای خرید و فروش، تخفیف‌هایی را در معاملات و سایر کارمزدها ارائه می‌دهند و در اصل صرافی با وجود تخفیف، باز هم سود می‌برد. مانند بایننس با توکن BNB خود که یک رهبر پیشتاز بود.

سایر خدمات

صرافی‌های بزرگ‌ کریپتو کارت‌های نقدی با برند Visa و Mastercard صادر می‌کنند که به کاربران اجازه می‌دهد ارزهای دیجیتال را خرج کنند. که علاوه بر هزینه‌های مربوط به کارت، هزینه‌های برداشت را نیز دریافت می‌کنند.

درامد ماهیانه صرافی ارز دیجیتال چقدر است؟

یکی از مسائل مهم برای صرافی‌های ارز دیجیتال، درآمد ماهانه آن‌ها است که تاثیر بسزایی بر پایداری و رشد این صرافی‌ها دارد. در ادامه به معرفی راهکارهای افزایش و حفظ درآمد ماهانه صرافی‌های ارز دیجیتال می‌پردازیم:

  1. تحلیل بازار و رصد عملکرد سایر صرافی‌ها، شناخت دقیق بازار و نیازهای مشتریان و رقبا
  2. بهبود کیفیت خدمات و سطح سرویس‌دهی، بهبود تجربه کاربران، افزایش سطح اعتماد مشتریان و ارائه خدمات جدید و نوآورانه
  3. استفاده از فناوری‌های نوین و پیشرفته مانند هوش مصنوعی، بلاکچین و تکنولوژی‌های امنیتی
  4. استفاده از استراتژی‌های تبلیغات و بازاریابی مناسب، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات گوگل و سایر روش‌های دیجیتال مارکتینگ
  5. مدیریت مالی، کاهش هزینه‌ها و افزایش سودآوری، توجه به نظرات و بازخوردهای مشتریان، بهبود پاسخگوئی به نیازهای آن‌ها و افزایش رضایت مشتریان
  6. ارائه قیمت‌ها و کارمزدهای رقابتی

اگر با مثال عددی بخواهیم بگوییم که درآمد ماهیانه صرافی چقدر است، در مورد موفق‌ترین صرافی ارز دیجیتال بایننس Binance از ابتدای سال 2021 بیش از 1.8 میلیارد دلار درآمد معاملاتی ایجاد کرده و با 28.6 میلیون کاربر فعال، حجم معاملات بایننس در آن سال به 76 میلیارد دلار رسیده است.

در مقایسه این اعداد با سال 2018 که بازار کریپتو به پایین‌ترین حد خود رسید و تنها 313هزار کاربر در Binance معامله می‌کردند و 446 میلیون دلار درآمد داشت. حتی چنین فعالیتی در دوران رکود هم، درآمد بالایی به همراه داشت. البته، در مقایسه با آخرین آمارها در ابتدای سال 2024، این رقم چندان چشمگیر نیست، اما کاملاً نشان می‌دهد که چگونه صرافی‌ها می‌توانند حتی در سخت‌ترین زمان‌ها نیز سرپا بمانند.

یا به عنوان مثال آفتاب‌‌نیوز نوشت:

کوین بیس اعلام کرد که درآمد آن در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۳ به ۷۰۸ میلیون دلار رسیده که بالاتر از انتظارات است، با این حال، این رقم نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش یافته است.

در نهایت می‌توان درآمد ماهیانه صرافی‌های ارزدیجیتال را به گفته WL Global، چنین جمع‌بندی کرد:

سوال “صرافی‌ها چگونه پول در می‌آورند؟” مکرر پرسیده می‌شود. برخلاف سرمایه‌گذاران نهادی و افراد، صرافی‌های ارز دیجیتال نهادهایی هستند که حتی در دوره‌های رکود و افول بازار کریپتو توانسته‌اند سرپا باقی بمانند. این به این دلیل است که صرافی‌های رمزنگاری اساساً بازار را شکل می‌دهند، فعالیت معامله‌گران و مؤسسات را تحریک می‌کنند و برای خدمات آنها پول دریافت می‌کنند. در این نشریه به میزان سود صرافی‌های رمزنگاری، راه‌های اصلی کسب سود برای صرافی‌های کریپتو و همچنین ظرافت‌های مرتبط با این روش‌ها خواهیم پرداخت.

صرافی‌های کریپتو چقدر سود می کنند؟ پاسخ به این سوال به عوامل زیادی از جمله مدل کسب و کار انتخابی، شرایط بازار، مخاطبان هدف و غیره بستگی دارد.

The question “How do exchanges make money?” is frequently asked. Unlike institutional investors and individuals, cryptocurrency exchanges are entities that have managed to stay afloat even during periods of stagnation and decline of the crypto market. This is due to the fact that crypto-exchanges essentially shape the market, stimulate the activity of traders and institutions, and charge money for their services. In this publication we will discuss how much do crypto exchanges make, the main ways of generating profits for crypto exchanges, as well as the subtleties associated with these methods.

How much do crypto exchanges make? The answer to this question depends on many factors, such as the chosen business model, market conditions, target audience, and so on.

درآمد ماهیانه صرافی ارزدیجیتال در یک نگاه

افزایش درآمد ماهانه صرافی‌های ارز دیجیتال نیاز به استفادۀ استراتژی‌های مناسب در زمینۀ تحلیل بازار، بهبود خدمات و سرویس‌دهی، استفادۀ از فناوری‌های نوین، تبلیغات و بازاریابی هوشمند، مدیریت مالی صحیح و توجه به نظرات و رضایت مشتریان دارد.

نتیجه گیری اصلی، که احتمالاً می توانید به تنهایی انجام دهید، این است که صرافی به کاربران فعالی نیاز دارد که درآمد پولی ثابتی ایجاد کنند. هرچه صرافی مشتریان بیشتری داشته باشد، حجم کمیسیون معاملات بیشتر و وضعیت مالی پایدارتری خواهد داشت.

با توجه به اهمیت استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال و نقش آنها در بازار ارزهای دیجیتال، کاربران باید با دقت به انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال برای خود بپردازند. بررسی مزایا و معایب صرافی‌ها، به کاربران کمک می‌کند تا تصمیم بهتری در انتخاب صرافی مناسب برای خود بگیرند.

سوالات متداول

چگونه می‌توان درآمد ماهیانه یک صرافی ارز دیجیتال را افزایش داد؟

برای افزایش درآمد ماهیانه صرافی ارز دیجیتال، می‌توانید بهبود سرویس‌ها و ارائه خدمات جدید، افزایش تبلیغات و بازاریابی، برقراری روابط جدید با شرکت‌ها و سازمان‌ها و همچنین افزایش تعداد مشتریان را در نظر بگیرید.

چگونه می‌توان درآمد ماهیانه صرافی ارز دیجیتال را پایدار نگه داشت؟

برای حفظ پایداری درآمد ماهیانه صرافی ارز دیجیتال، باید به مدیریت مالی دقت کنید. ریسک‌های مختلف را شناسایی و مدیریت کرده، استفاده از فناوری‌های نوین و به روز، پایبندی به قوانین و مقررات مربوطه و افزایش اعتماد مشتریان را در نظر بگیرید.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
4.7/5 - (3 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *